Ile tak naprawdę kosztuje limuzyna?

Jaki jest realny koszt auta klasy Premium nadającego się do jazdy? Postanowiliśmy to sprawdzić konfigurując limuzynę Audi.

Pomysł jest prosty – przymierzamy się do kupna komfortowej limuzyny, do codziennej jazdy, jak i do celów reprezentacyjnych. Wybierając wersję silnikową postanowiliśmy zainwestować w jeden ze słabszych, lecz nie najsłabszy, silnik diesla.

Motor ten wyposażyliśmy w manualną skrzynię biegów. Chcieliśmy poczuć się w naszym samochodzie jak najbardziej komfortowo, dlatego zamówiliśmy skórzaną tapicerkę i drewniane dodatki. Z racji tego, że Audi A6 Limousine do najmniejszych samochodów nie należy, inwestujemy także w takie dodatki jak asystent parkowania, kamera cofania i kilka innych systemów mających na celu pomaganie kierowcy w trakcie jazdy. Do tego dorzuciliśmy szklany dach, nawigacje oraz średniej klasy system multimedialny. W efekcie otrzymujemy samochów skonfigurowany dla wyższej klasy średniej, który zapewnia wysokie poczucie komfortu oraz nadaje się do codziennej eksploatacji. Pozostaje odpowiedzieć na jedno pytanie ile przyjdzie nam zapłacić za taka przyjemność?

Audi A6 Limousine

Audi A6 Limousine,więcej o tym modelu dowiecie się czytając testy samochodów na furora.tv, w wersji finalnej kosztuje 217 560 zł. Do skonfigurowanej przez nas wersji wsadziliśmy silnik 2.0 TDI o mocy 190 KM o deklarowanym spalaniu na poziomie 4,2 l/100 km w trybie mieszanym.

Samochód niemieckiej marki w wersji podstawowej z tym silnikiem kosztuje 184 000 zł. Za co przyjdzie nam więc zapłacić dodatkowo 33 560 zł? Oto jak prezentują się ceny opcjonalnego wyposażenia w Audi. Jeżeli chcecie się przekonać jak przeprowadziliśmy nasze wyliczenia, zajrzyjcie na testy aut na furora.tv

Czarny lub biały kolor lakieru do wyboru dostajemy w podstawie. Za inne kolory musimy zapłacić 5 480 zł za metalik lub 15 370 zł za lakiery perłowe. Z racji wspomnianych wyżej wymagań postanowiliśmy zainwestować w pakiet promocyjny „Comfort”, z którym dostajemy m.in. skórzaną tapicerkę, ogrzewanie przednich foteli, Audi Sound System oraz nawigacje MMI. To prawie połowa z interesującego nas wyposażenia, więc ta oferta wydaje się słusznym wyborem, choć za pakiet trzeba zapłacić aż 19 420 zł. Za najtańsze drewniane aplikacje kokpitu musimy zapłacić 3 750 zł. Za system wspomagający parkowanie zapłacimy 6 540 zł. Jednak uwaga – asystent parkowania nie jest wyposażony w kamery cofania, za która musimy dopłacić 2 520 zł. Ostatnią pozycją generującą dodatkowy koszt jest szklany, przesuwany dach, który kosztuje 6 370 zł.